Fredrikstad Kajakk

Møteplassen
Dato/klokkeslett: Fre Jun 23, 2017 5:31 pm

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn Nov 25, 2012 10:38 pm 
Avlogget

Bjørn Blikstad skrev på tråden "Søndagsturen 25. november." Sitat: Selv med utmerkede padleforhold, ble det en ensom tur for turleder denne søndagen rundt holmer og skjær i Skjebergkilen.
Kunne ha ønsket meg litt fastere rutiner på hvor man skal melde seg på organiserte turer i klubbens regi, slik at turleder på forhånd vet hva man forholder seg til, og da spesielt på denne tiden av året. Slik denne kommunikasjonen fungerer nå, må man lete i dels klubbens hjemmeside, dels facebook (+ klubbens facebook-rom), SMS og mail. Fint med alle disse nye mulighetene, men på mange måter var det enklere før.

Dette var ergerlig Bjørn. Det var såvidt jeg forsto etter ønske fra noen av de nye medlemmene at dette med organiserte søndagsturer kom opp.

Er interessen så liten som denne søndagen indikerer, så får vi vurdere å droppe det hele og i stedet satse på at folk klarer å organisere private turer via medlemsforumet eller andre mem. åpne nettfora og ta ansvar for egen og andres sikkerhet og at man velger tur etter evne.

Vi bør gå en runde eller to på dette. Ikke minst av hensyn til Bjørn og andre som sier ja til å stille opp som turledere.

Topp

InnleggSkrevet: Ons Nov 28, 2012 12:34 am 
Avlogget
Brukerens avatar

Bjørn Blikstad skrev:
Slik denne kommunikasjonen fungerer nå, må man lete i dels klubbens hjemmeside, dels facebook (+ klubbens facebook-rom), SMS og mail. Fint med alle disse nye mulighetene, men på mange måter var det enklere før

Hei Bjørn, dette var ergelig og jeg er enig med deg
Vi har nå for mange plattformer som vi må forholde oss til. Med fare for å virke som en "gammel griner" :twisted: ;) , er klubbens offisielle kanal hjemmesiden. Faceboksiden er ikke en offisiell kanal for klubben! Det er på hjemmesiden kommunikasjon for klubbaktiviteter skal foregå. Samtidig er det en utfordring med hjemmesiden og tilhørende forum, et litt trøbblete brukergrensesnitt, manglende chatfunksjonalitet osv - men da burde vi som klubb gjøre noe med det. Slik det er nå, blir mange av de nye medlemmene flasket opp med klubbens høyst uautoriserte side på tryneboka, og sjekker dene for nyheter anng våre aktiviteter.

Jeg har tidligere postet et innlegg anng dette på Facebooksiden - for å oppforde folk til å sjekke våre hjemmesider også - uten at det hjelper av den grunn.

Facebook har et glimrende brukergrensenitt, som alle behersker. Problemet man ikke har tenkt igjennom er at dette er en husmannplass, hvor man til enhver tid er prisgitt Suckerberg regi og stabilitet. En annen side er klubbens historie (historier, fotos mm) ikke forblir klubbens eiendom, men forskinner ut i den store mørke nettskyen - lang utenfor vår kontroll. Dette er faktisk min største bekymring ,utover kommunikasjon anng turer, i dette henseendet.

Min konklusjon er at klubben, bør se på hvordan dette kan løses til det bedre. Er kvalitet (brukeropplevelsen) på hjemmside/forum for dårlig - bør vi finne en annen løsning. En ny løsning bør IKKE være Facebook etter min mening!

Topp

InnleggSkrevet: Tor Nov 29, 2012 2:26 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

Einig med Terje.

Topp

InnleggSkrevet: Tor Nov 29, 2012 6:09 pm 
Avlogget

Tenker at vi kan fortsette tråden her - den som startet under "søndagspadling 25 nov"

Jeg er enig i overstående (klubbaktivitet skal forgå på hjemmesiden), sånn i prinsippet.
Men det er nå engang sånn at en stor del av medlemmene befinner seg på FB, og avtaler seg imellom der. Spørsmålet blir da om klubben skal følge den generelle trenden og også være på FB? Jeg tror det er viktig å møte mennesker der de ER (FB).

Hvor mange kikker innom hjemmesiden her? Jeg gjør det ofte, faktisk flere ganger om dagen, men det er sjeldent noe nytt.
Jeg har invitert til turer rett som det er, og bruker forumet like mye som FB. Siden jeg vet at det er medlemmer i klubben som ikke er på FB, er jeg nøye med å skrive det samme på forumet som på FB. Men hvor får jeg svar? Jo, via FB.

Jeg opplever kanskje at det virker lettere og ikke så skummelt å skrive innlegg på FB i forhold til på forumet.

Likevel er jeg av den oppfatning at folk ikke skal behøve å presses til FB for å få info om klubbaktivitet. Så hva som blir en god måte å løse dette på aner jeg ikke. Jeg fortsetter ihvertfall å invitere til turer og av og til legge ut referater eller kommentarer her.

BTW , søndagsturen ble også annonsert på FB..

Topp

InnleggSkrevet: Fre Nov 30, 2012 9:23 pm 
Avlogget

Ja takk, begge deler bør det bli :-)
Facebook er nok kommet for og bli, ivertfall en god stund.
Hjemmesiden kan gjerne være den offisielle kanalen, men....legg ut en kopi på Facebook, kanskje med en lenke til hjemmesiden.

Topp

InnleggSkrevet: Lør Des 01, 2012 11:38 am 
Avlogget
Brukerens avatar

Angående søndagspadling i vinterhalvåret. Hva mener dere om at vi melder oss på til turleder med sms eller telefon senest lørdag ettermiddag. Da vet turleder hvor mange som kommer og om det blit tur.

Forum eller Facebook.
Jeg synes det er greit med begge deler. Synes det er fint om bilder fra turer og arrangement fortsatt legges på hjemmesiden. Det er koselig å kunne se bilder fra tidligere turer synes jeg. Enig med Bure, de bør ikke ut på face.

Topp

InnleggSkrevet: Lør Des 01, 2012 4:22 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

Elin Sorteberg skrev:
Angående søndagspadling i vinterhalvåret. Hva mener dere om at vi melder oss på til turleder med sms eller telefon senest lørdag ettermiddag. Da vet turleder hvor mange som kommer og om det blit tur.

Hei Elin.
I den kalde tiden av året er det jo ikke alle som er klar for padling og det er grunn til å anta at enkelte søndagsturer, møter turleder opp på tomt startsted. Videre har jo isfoholdene i fjorden litt å si på om turen flyttes osv osv. Men primært er det påmelding for å sikre at turleder slippet å stå der alene. Dersom ingen vil på tur, kan jo turlederen gjøre noe annet (om han ønsker det)

Topp

Innleggets emne: Få forumet aktivt
InnleggSkrevet: Ons Feb 06, 2013 8:27 am 
Avlogget

Det ble sagt på årsmøtet at Facebook blir mye mer brukt enn FKK forumet. Som det ser ut på innleggsfrekvensen er det liten aktivitet. FKK gruppa på Facebook har derimot stor aktivitet. Om klubben vil ha en endring av dette, må det komme ovenfra,dvs styret.
Det holder antagelig ikke å oppfordre medlemmene hvis ikke styret selv bruker forumet istedet for Facebook (eksemplets makt).

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: